Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for private

1.Betaling og levering

  • Vi modtager betaling med Dankort/VISA-dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard samt med

mobilepay.

  • Alle anførte priser er i danske kroner inkl. 25% moms og ab lager. Til vareprisen tillægges

          forsendelsesomkostninger.

  • Forsendelsesomkostninger:

Fragtprisen er varierende, da den afhænger af pakkestørrelsen/leveringssted, se ordrebekræftelse og efterfølgende faktura, eller kontakt os på mail for forespørgsel på fragtprisen.

          Varen sendes med Post Nord eller fragtmand med natlevering.

  • Beløbet trækkes først på kundens konto, når varen er afsendt fra os.

Leveringstiden er ca. 1-2 hverdage for pakker i Danmark, bestilt inden kl. 11.00. For varer der ikke er på varelageret må der forventes en leveringstid på max. 25 dage. I dette tilfælde vil du blive kontaktet af Hammershøj Autoophug ApS, for at høre om du ønsker ventetiden, hvor pengene naturligvis først bliver trukket fra din konto, når varerne bliver afsendt fra vores lager. Ved bestilling i weekender og på helligdage behandles ordren førstkommende hverdag.

  • Ved bestilling angiver kunden den adresse, som kunden ønsker at modtage varen på.

Hammershøj Autoophug ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Topstykker

Følgende SKAL kontrolleres inden montering af topstykke:

  • Kontrolleres for revner (evt. trykprøves).
  • Kontrolleres for skævheder (evt. plan slibes).
  • Ventiler kontrolleres (evt. slibes).
  • Knastaksel/vippearme m.m. kontrolleres.
  • Dyser og el-komponenter kontrolleres.
  • Topstykket rengøres ud- og indvendigt inden montering.

Ovenstående kontrol foretages på købers regning, såfremt andet ikke er aftalt.

Trykprøvning betales af sælger såfremt topstykket er defekt, dog max. kr. 625,00 inkl. moms.

Monteres topstykket uden trykprøvning, dækkes arbejdsløn ikke ved reklamation.

Depositum

Der tillægges depositum ved køb af partikelfilter og katalysator på 1000 kr. inkl. moms. Depositum bliver refunderet, når vi modtager det gamle retur.  Returfragten for gammel filter/katalysator afholdes af sælger.

Der kan forekomme depositum på motorer og gearkasser, hvilket aftales med sælger. Returfragten for gammel motor/gearkasse afholdes af sælger.

2.Transportskader

Bemærk: Det er altid modtageren, som skal reklamere ved transportskader!

  • Kunden skal straks ved modtagelsen af sine vare kontrollere om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt.
  • Ved skade skal kunden omgående henvende sig til det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten. Skjulte skader skal anmeldes senest dagen efter modtagelsen af varerne.
  • BEMÆRK: Kunden skal IKKE kvittere for modtagelsen, hvis varerne ser ud til at være skadet under transporten.
  • Vi har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskader, hvis kunden blot returnerer varerne til os. Vi erstatter derfor IKKE sådanne varer.
  • For natlevering med TNT skal evt. transportskader anmeldes inden kl. 12.
  • Det er på kundens eget ansvar at få natleveret. Vi hæfter ikke for tyveri af de leverede varer.

3.Ekspeditionsfejl og modtagelseskontrol

Hvis den leverede vare ikke svarer til ordrebekræftelsen, skal vi have besked inden 8 dage efter modtagelsen af varen, da det ellers vanskeliggør efterforskningen. Bliver vi ikke kontaktet indenfor 8 dage, betragtes ordren som korrekt leveret.

Det er kundens ansvar at kontrollere, at de leverede varer er i overensstemmelse med de bestilte varer, inden de monteres eller sendes til maler. Vi refunderer ikke ekstra omkostninger i forbindelse med montering/demontering eller maling af fejlleverede eller fejlbestilte varer. Der ydes ikke dækning til arbejdsløn.

4.Reklamationsret

Der gives følgende reklamationsret:

  • 6 måneders reklamationsret ved brugte dele
  • 12 måneders reklamationsret ved renoverede dele
  • 24 måneders reklamationsret ved nye dele

Ved reklamation kontaktes Hammershøj Autoophug ApS. Der skal oplyses årsagen til reklamationen og efter aftale repareres varen eller sendes retur.

Hammershøj Autoophug ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimelig omfang.

Der skal specielt gøres opmærksom på, at eventuelle udbedringsarbejder aldrig påbegyndes, før de er accepteret af sælger.

Der ydes ingen dækning af arbejdslønnen, medmindre dette tydeligt fremgår af fakturaen.

Hvis der er andet end den lovpligtige reklamations-/ombytningsret vil dette fremgå af fakturaforsiden. Vær opmærksom på: Der er lovpligtig 6 måneders reklamations-/ombytningsret, hvor det er sælger der har bevisbyrden for, at varen var i orden / funktionsdygtig ved levering. Efter de 6 måneder overgår denne bevisbyrde til kunden.

Det er ikke muligt at bestemme en bestemt blikdels farve ud fra et foto på webshoppen, derfor krediteres fragten for blikdele leveret i den forkerte farve ikke.

Da alle varerne er unikke - der findes ikke 2 ens brugte reservedele mht. stand, årgang og km.- kan kunden ikke forvente at få en vare ombyttet, men vi bestræber os på at løse alle reklamationer til kundens bedste.

Reklamationssager vil blive behandlet hurtigst muligt.

Reklamationsretten gælder kun fejl og mangler, der fandtes på varen ved leveringen, og omfatter ikke løsdele, der medfølger uden beregning. For motorer er som løsdel at regne: Kobling, turbo, brændstofpumpe, vandpumper og dysser.

www.hammershoj-autoophug.dk´s webshop ydes der for motor, gearkasser og bagtøj 6 måneders garanti med løn på dele, der har kørt under 150.000 km og er afprøvet /kvalitetskode a1, a2, b1, b2) og 6 måneders ombytning uden løn, hvis km er over 150.000 km uanset, hvilken kvalitetskode delen har.

Der medfølger motorcertifikat på brugte motorer, som bør læses inden montering.

Alle motorer er påmonteret varmesensorer, hvis indikator smelter, hvis motoren har været overophedet. Dette kan f.eks. ske ved konkurrencekørsel eller mangelfuld vedligeholdelse, f.eks. ved kørsel uden vand eller olie. Er varmesensorens indikator smeltet bortfalder reklamationsretten.

Kvalitetskoder

Motor-gearkasser og bagtøj

A – Som ny.

B – Svarer til årgang og kørte kilometer.

C – Div. småfejl som kan/skal udbedres.

D – Store fejl og mangler – evt. defekt.

Ingen tal betyder ikke afprøvet.

1 – Afprøvet i eget firma.

2 – Afprøvet hos leverandør.

Karosseri og pladedele

A – Som ny, hvis farven passer, skal den kunne sættes på uden videre.

B – Små ridser, svarer til årgang og kilometer.

C – Kant/ydre rust, ingen gennemtæring.

D – Gennemtæring, skæv eller defekt.

1 – Som ny.

2 – Små prik buler, ingen opretning.

3 – Op til 30 min. opretning.

4 – Over 30 min. opretning.

Andre reservedele

A – Som ny. Over middel.

B – Svarer til årgang og kilometer, ikke bedre og ikke ringere. Middel.

C – Slidt, ridset men fuld funktionsdygtig. Under middel.

D – Defekt, skadet eller har mangler.

Ingen tal betyder ikke afprøvet.

1 – Afprøvet.

5.Fortrydelsesret

Kunden har 14 dage til at meddele os, at vedkommende har fortrudt købet og herefter 14 dage til at sende varen retur til os. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen udleveres til kunden.

Varen skal returneres i samme stand og mængde. Kunden bør altid kontakte Hammershøj Autoophug ApS inden returneringen, da det ellers vil vanskeliggøre sporingen af delen og udbetaling af pengene til kunden.

En kopi af fakturaen skal vedlægges samt jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fragt krediteres ikke medmindre varen er defekt, eller fejlleveret.

Elektronikdele, elektronikbokse m.v. tages kun retur med et fradrag på 50% uanset årsag, medmindre andet er oplyst på fakturaen. Er varen ikke fejlekspederet, fratrækkes 10% i ekspeditionsgebyr, dog min. kr. 125,00 inkl. moms.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer til:

Hammershøj Autoophug ApS

Nørbækvej 17-21

8830 Tjele

Cvr. 28853009

Tlf. +45 86451666

info@86451666.dk

Der modtages IKKE pakker sendt på efterkrav.

6.Emballering

Reservedele kan være meget følsomme overfor stød og statisk elektricitet, så korrekt emballering er nødvendig. Hvis kunden på nogen måde er i tvivl om, hvordan en vare skal emballeres korrekt, så skal kunden kontakte os, inden kunden sender varen. I yderste tilfælde kan en kunde gøres erstatningspligtig, hvis en vare sendes uforsvarligt.

7.Generelle betingelser

Alle kontrakter indgås på dansk.

  1. Ansvarsbegrænsning og forbehold

Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte varer og tastefejl.

Vi påtager os intet ansvar som følge af købers retsforhold overfor tredjemand. I det omfang der er handlet med Hammershøj Autoophug ApS, er vores ansvar begrænset til direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab, såsom følgeskader, tabt arbejdsfortjeneste, driftstab, om lakering, montering- og demonteringsomkostninger med mere.

Vi påtager os intet ansvar for, at produkter købt hos os, virker sammen med produkter købt andetsteds. Ved evt. reklamationsreparation, hvis fejlen viser sig at være inkompatibilitet mellem produkt købt hos Hammershøj Autoophug ApS og et produkt købt hos en anden forhandler, vil varen blive betragtet som 100% OK, og vil blive behandlet efter vores reklamationsbestemmelser.

9.Fortrolige oplysninger

Vi hverken videregiver eller videresælger disse oplysninger til tredjemand, ligesom vi ikke efterfølgende anvender disse oplysninger til udsendelse af reklamemails/SPAM.

10.Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og forbrugerstyrelsens Center for klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

www. Fobrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores email adresse: info@86451666.dk

 

Handelsbetingelser for B2B handel

BETALING OG LEVERING

Alle priser er uden moms og Ab-lager. Vi forbeholder os ret til prisændringer uden varsel.

Alle forsendelser sendes med fast fragtpris, ifølge fragttariffer fastsat af transportørerne.

EKSPEDITIONSFEJL SKAL REKLAMERES INDEN 8 DAGE

Husk at kontrollere rigtigheden af den leverede vare, da der ikke betales for eventuel omskiftning eller lakering af en eventuelt forkert leveret vare, da de fleste bestillinger sker pr. telefon og kan være årsag til eventuelle fejl og misforståelser.

Brugte reservedele skal inden montering kontrolleres for eventuelle fejl og mangler.

Motorer + top er monteret med varmecensor, der ved overophedning smelter, hvilket kan få betydning ved eventuelle reklamationer.

Motorer og gearkasser bliver altid afsendt uden olie. Returmotorer og gearkasser skal være aftappet for olie. Evt. oliespild vil være afsenders ansvar og denne vil være erstatningspligtig.

Topstykker

Følgende SKAL kontrolleres inden montering af topstykke:

  • Kontrolleres for revner (evt. trykprøves).
  • Kontrolleres for skævheder (evt. plan slibes).
  • Ventiler kontrolleres (evt. slibes).
  • Knastaksel/vippearme m.m. kontrolleres.
  • Dyser og el-komponenter kontrolleres.
  • Topstykket rengøres ud- og indvendigt inden montering.

Ovenstående kontrol foretages på købers regning, såfremt andet ikke er aftalt.

Trykprøvning betales af sælger såfremt topstykket er defekt, dog max. kr. 500,00 excl. moms.

Monteres topstykket uden trykprøvning, dækkes arbejdsløn ikke ved reklamation.

Depositum

Der tillægges depositum ved køb af partikelfilter og katalysator på 800 kr. excl. moms. Depositum bliver refunderet, når vi modtager det gamle retur.  Returfragten for gammel filter/katalysator afholdes af sælger.

Der kan forekomme depositum på motorer og gearkasser, hvilket aftales med sælger. Returfragten for gammel motor/gearkasse afholdes af sælger.

REKLAMATION

Hvis der er andet end reklamations-/ombytningsret uden betalt arbejdsløn, vil dette fremgå af fakturaforsiden.

VED REKLAMATIONER SKAL SÆLGER GODKENDE REKLAMATION INDEN ARBEJDET PÅBEGYNDES, ELLERS BORTFALDER REKLAMATIONSRETTEN.

Al reklamation vedr. forsendelse skal anmeldes til befragter ved modtagelse af varen, ellers er der ingen reklamationsret.

Vi forbeholder os ret til, så vidt muligt at udvælge reparatør, hvor reklamation vil blive udbedret med reservedele leveret af sælger.

Reklamationssager vil blive behandlet hurtigt muligt, men vi beder om, at der udvises tålmodighed, da reklamationer som regel inddrager tredje part.

VARE-RETURNERING

RETURNERING AF VARER ACCEPTERES KUN EFTER FORUDGÅENDE AFTALE MED HAMMERSHØJ AUTOOPHUG APS.

Henvendelse v. returnering samt reklamationer skal ske til:

Hammershøj Autoophug ApS

Nørbækvej 17-21

8830 Tjele

Cvr. 28853009

Tlf. +45 86451666

Der modtages IKKE pakker sendt på efterkrav.

Returnering som accepteres, krediteres til den debiterede netto købspris mod eventuelle fradrag.

Forudsætninger:

  1. Angivelse af navn på den person der har godkendt, at returnering kan finde sted.
  2. Varen leveres i samme stand, som den er modtaget.
  3. Franco forsendelse til vort lager.
  4. Varen skal returneres inden 14 dage inkl. kopi af faktura.

Evt. fradrag:

  1. Der beregnes et ekspeditionsgebyr
  2. Elektronikdele, elektronikbokse m.v. tages kun retur med et fradrag på 50%.
  3. Hjemtagne eller specielt afmonterede dele tages ikke retur.

Senest revideret februar 2022

Salgsbetingelser

BETALING/LEVERING
Alle priser er i DKK kr. inkl. moms og AB lager. Vi forbeholder os ret til prisændringer uden varsel og evt. fragttillæg.

Betalingsbetingelser for kontokunder er løbende md. + 15 dage. Ret til ændringer forbeholdes. For kunder uden konto sendes kun mod forudbetaling. Beløbet hæves først når varen afsendes.

Ved overskridelse af betalingsfristen debiteres rente pr. påbegyndt måned. Ret til ændring forbeholdes.

Leveringsomkostninger afhænger af varemængden og beregnes på baggrund af vægt og volumen og vil også blive oplyst af sælger ved køb, samt anført på din faktura.

EKSPEDITIONSFEJL/BESTILLINGSFEJL
Husk at kontrollere rigtigheden af den leverede vare, da der ikke betales for eventuel omskiftning eller lakering af en eventuel forkert leveret vare, da de fleste bestillinger sker pr. telefon og kan være årsag til eventuelle fejl og misforståelser.

Brugte reservedele skal inden montering kontrolleres for eventuelle fejl og mangler.

Motorer + Topstykker er monteret med varmesensor, der ved overophedning smelter, hvilket kan få betydning ved eventuelle reklamationer.

For motorer er som løsdele at regne: Kobling, vandpumpe og dyser. Evt. reservedele er til nettopriser. Monteringsvejledning medfølger ikke.

Sidder der ved levering andre komponenter end det rå topstykke + blok, dækker reklamationsretten ikke disse.

Topstykker skal kontrolleres for følgende inden montering:

  • Kontrolleres for revner (evt. trykprøves)
  • Kontrolleres for skævheder (evt. planes)
  • Kontroller ventiler (evt. slibes)

Ovenstående kontroller foretages for købers regning, såfremt andet ikke er aftalt.

Trykprøvning betales af sælger, såfremt topstykket er defekt (dog max. 500 DKK kr.)

Monteres topstykke uden trykprøvning, dækkes arbejdsløn ikke ved reklamation.

Returmotorer og gearkasser skal være aftappet for olie og fastgjort på palle inden returnering. Evt. oliespild vil være afsenders ansvar og vil være erstatningspligtig 500 – 2500 DKK kr. for rengøring af transportørens køretøj samt evt. beskadigelse af andre varer på køretøjet.

REKLAMATION
Reklamationsretten er gældende fra fakturadato ifølge Købeloven om salg af brugte varer, hvis ikke andet er noteret på fakturaen.

VED REKLAMATIONER SKAL SÆLGER GODKENDE REKLAMATIONEN INDEN ARBEJDET PÅBEGYNDES, ELLERS BORTFALDER REKLAMATIONSRETTEN.

Vi forbeholder os ret til, så vidt muligt, at udvælge reparatør, hvor reklamation vil blive udbedret med reservedele leveret af sælger.

Reklamationssager vil blive behandlet hurtigst muligt, men vi beder om at der udvises tålmodighed, da reklamationer som regel inddrager tredje part

Al reklamation vedr. forsendelse skal anmeldes til befragter ved modtagelse af varen, ellers er der ingen reklamationsret.

VED NAT-LEVERING, SKAL DER VED SKADER REKLAMERES INDEN KL. 11.30 PÅ LEVERINGSDAGEN.

FOR DAG-LEVERING, SKAL DER REKLAMERES, INDEN DER KVITTERES FOR MODTAGELSEN.

Varer som sælges ud over landets grænser er ikke omfattet af vore normale reklamationsbestemmelser, men kan aftales separat og dette påføres faktura.

Ved reklamation på speciel fremskaffede varer, gælder den reklamationsperiode som vor leverandør yder. Dette vil være påført faktura.

Reklamationsretten bortfalder:

  • når producenternes monteringsvejledning ikke er fulgt.
  • hvis der er foretaget ændringer af varen i forhold til producentens forskrifter, herunder chiptuning.
  • hvis varmesensorens indikator er smeltet.
  • hvis certifikatet ikke er returneret, i underskrevet stand til sælger inden 8 dage!

Alle motorer har påsat en varmesensor, hvis indikator smelter, hvis motoren overophedes. Dette kan f.eks. ske ved konkurrencekørsel eller på grund af mangelfuld vedligeholdelse, f.eks. ved kørsel uden olie eller vand.

Monteringsvejledning medfølger ikke.

RETURNERING AF VARE
RETURNERING AF VARER ACCEPTERES KUN INDEN 8 DAGE, UNDER FORUDGÅENDE AFTALE MED SÆLGER OG FAKTURA SKAL VEDLÆGGES VAREN

Returnering som accepteres krediteres til den debiterede netto købspris mod eventuelle fradrag.

Forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering betales af køber, medmindre årsagen skyldes fejl fra sælger/lager.

Nogen elektronikdele sendes indpakkede i klar folie/plastposer der er plomberet/varmelukket, er den brudt betragter vi varen som afprøver til fejlfinding hvorfor der kun krediteres 50% af købsprisen. Ellers er anden aftale påført faktura.

Skaffevarer fra udlandet kan som udgangspunkt ikke returneres, med mindre det er sælgers fejl.

Forudsætninger:

  • Angivelse af faktura nr. og navn på den person der har godkendt, at returnering kan finde sted.
  • Varen leveres i samme stand som den er modtaget.
  • Franco forsendelse til vores lager.
  • Varen skal returneres inden 8 dage

Eventuelle fradrag:

  • Varer inden 8 dage minus min. 10% på fakturaprisen dog min. 100 kr. i ekspeditionsomkostninger.
  • Speciel hjemtagne eller afmonterede varer (står på faktura) tages ikke retur, med mindre det er en fejl fra sælger/lager.
  • Elektronikdele fratrækkes 50% ekspeditionsomkostninger.

HAMMERSHØJ AUTOOPHUG ApS TAGER FORBEDHOLD FOR TASTEFEJL, PRISFEJL, MOMS- OG AFGIFTSÆNDRINGER OG LEVERINGSSVIGT FRA VORE LEVERANDØRER.

INGEN VARER KAN RETURNERES EFTER 30 DAGE.